Форум » Калейдоскоп событий » Обо всех... обо всем... понемножку - 2 » Ответить

Обо всех... обо всем... понемножку - 2

iris: Обо всех... обо всем... понемножку - 2 В теме Интересные факты про Болливуд накопилось много иллюстрированных обзорных статей. Я решила разделить тему на две - в Интересных фактах давать статьи именно о ком-то или о чем-то конкретном, а тут - обзоры, касающиеся многих и дополненные фотографиями. Поэтому я перенесу сюда часть постов из той темы, а дальше будем ее развивать. А для удобства вот перечень ссылок на статьи: Тема 1 Настоящие имена актеров Прозвища актеров Болливудские мамы... ...и папы Дамы и их господа Болливудские сестры Актеры, ставшие продюсерами Встречайте сардара на серебряном экране Усмешка & борода Актрисы с одним именем Мужские секс-символы Леди Bollywood держат пост Karva Chauth Десятилетняя карьера звезд... обзор Байкеры Болливуда Болливудские звезды на телеэкране Сердитые молодые люди Болливуда Тема 2 Мужчины в женском обличье Звезды тоже болеют... ...иногда от переутомления Актеры с нетрадиционной внешностью 2010. Новые лица Счастливый шанс Пять лучших актрис, которые удачно вышли замуж / Видеорепортаж Огонек на экране Расставания и свадьбы 2009 года Кто есть что? Прикол от Filmfare Болливуд на фазендах Звезды на Холи Актеры в образе Ганди Актеры-новаторы хинди кинематографа Рейтинг актеров в 2009 году Блистающие деточки Самые дорогие подарки Звезды и Боги Пары, влюбившиеся на съемках Злодейские роли Звезды "на игле" Топ 5 актеров первой половины 2010 года Кроме того, создана тема Болливудские кланы где подробно описаны родственные связи в Болливуде Посмотреть эту ссылку - там адреса [more]http://www.pramanik.in/bollywoodactor.html[/more]

Ответов - 203, стр: 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12 13 14 All

iris: Akshaye Khanna

iris: John Abraham

iris: Shah Rukh Khan


iris: Dino Morea

iris: Saif Ali Khan

iris: Aamir Khan

iris: Viveik Oberoi

iris: Salman Khan

iris: Akshay Kumar

iris: Sunil Shetty

iris: И уже бывшие раньше... Abhishek Bachchan

iris: и Ajay Devgan

*Фатима*: iris Ой уморила!! Мне честно наиболее приколюшными показались: ШРК (простите но напомнил чупа чупс), Саиф (особенно очки из "гонки" это нечто) и Акшай Кханна (на такого ботана похож)

iris: *Фатима* пишет: iris Ой уморила!! Ой, я сама так смеялась! Молодец, кто это сделал

iris: ОЧЕНЬ ИНТЕРЕСНАЯ СТАТЬЯ 2004 ГОДА ПРО ТРАНСФОРМАЦИИ ХИНДИ КИНЕМАТОГРАФА. Звезды, которые снимаются "на Луне" Напористые, смелые и, возможно, не такие уж красивые – новое поколение молодых актеров делает карьеру вопреки конвенции и идя на риск. Dinesh Raheja Журнал | 07 июня 2004 "Первое, что Вам надо научиться убивать, это Ваше эго." Это – краткие строки из Семи Смертельных Искусств, новой серии National Geographic, где Akshay Kumar рассказывает о боевых искусствах. "Исполнитель, превратившийся в педагога" Kumar, кажется, редкий актер, который практикует те методы, который он проповедует. Несмотря на то, что он входит в А-список Bollywood, место, где страдающие манией величия герои убеждены, что играть надо в фильмах, которые возвышают их в образе "бог в форме человека", Kumar говорит: "Я готов играть любую характерную роль, при условии, что у меня сильная роль." Это тот самый человек, карьера которого казалась до недавнего выраженной одним словом: khiladi (игрок). Но сегодня Kumar, сыгравший в полдюжине хитов, названия которых включали то самое удачливое слово, владеет членской картой недавно сформированного, но быстро растущего клуба, включающего молодых актеров, для которых любая форма ограничения имиджа предается анафемой. Ajay Devgan, Sanjay Dutt, Akshay Kumar, Akshaye Khanna, Saif Khan, Tabu и Abhishek Bachchan – вот они, храбрая новая порода, которые отказывается положиться на давно изжеванные, легко удобоваримые стереотипы. Они не только готовы, но и стремятся играть нетипичные персонажи, принимать потрясающие новые облики в соответствии с их ролями и даже, в некоторых случаях, отказаться от романтичных партнерш с их традиционными рутинными песнями-и-танцами. Этих актеров привлекает то, что общепринято называть "карьерным риском". И они делают это не в конце продолжительной работы и на пике общественного признания или когда их профессиональная жизнь затормаживается, а в начале карьеры. Многие журналисты не раз слышали, что звезды бесконечно выражают желание сделать что - то новое, и были некоторые новаторские случаи; но теперь у нас есть исключительные сценарии, в которых клика актеров помещает их деньги в свои уста. Чем больше хинди кинопроизводителей мыслят нетрадиционно, тем больше актеров также идут в ногу и готовы воплотить эти новые видения в жизнь. источник When A Star Shoots The Moon Brash, bold and maybe not so beautiful—a new crop of young actors makes a career out of defying convention and flirting with danger Dinesh Raheja Magazine | Jun 07, 2004 "The first thing you learn to kill is your ego." That's the terse tag line for The Seven Deadly Arts, a new National Geographic series where Akshay Kumar expounds on the martial arts. Performer-turned-pedagogue Kumar seems to be that rare actor who practices what he preaches. Despite being on the A list in Bollywood, a place where megalomaniac heroes painstakingly ensure they only act in films that enhance their god-in-human-form images. Says Kumar, "I'm willing to play even a character role provided I have a strong role." This is the same man whose career strategy seemed summed up till recently in one word: khiladi. But today, Kumar, who has acted in half a dozen hit films whose titles included that lucky word, is a card-holding member of a recently formed but fast-burgeoning club comprising young actors for whom any form of image straitjacketing is anathema. Ajay Devgan, Sanjay Dutt, Akshay Kumar, Akshaye Khanna, Saif Khan, Tabu and Abhishek Bachchan-they are the brave new breed who refuse to rely on pre-chewed, easily digestible stereotypes. They are not only willing but eager to play off-kilter characters, adopt startling new looks in keeping with their roles and even, in a minor vein, relinquish a romantic lead opposite them for the traditional song-and-dance routine. These actors are taking what conventional wisdom would call 'career risks'. And they are doing so not when they are at the fag end of the public attention span or when their professional life has hit a speed-breaker, but in their prime. As a journalist, one hears stars express a desire to do something different ad nauseam, and there have been some path-breaking instances; but now we have a singular scenario in which a clique of actors is putting their money where their mouth is. As more Hindi filmmakers think outside the box, actors too have kept pace and are ready to bring these novel visions to life. Playing just a stud is a dud; alt actors are in. "Ajay Devgan is the one who took it on himself to bell the cat," says Madhur Bhandarkar, who helmed the oft-lauded Chandni Bar. He has never worked with Devgan but is fulsome in his praise of him: "After he showed that you can take on risky roles and still retain your stardom, several actors have taken to experimenting with their body of work." "And Tabu," he adds, "I would describe as the female Ajay Devgan." Devgan, a two-time national award winner (Zakhm, The Legend of Bhagat Singh), is inspiring widespread praise for his carefully deliberated choices. "In Bhoot," says Bhandarkar, "Urmila had the author-backed part while Ajay's character could have been slotted by some as a supporting, Vinod Mehra-type role, yet he was remarkable." In Khakee, Bhandarkar was impressed with Devgan's display of calm malevolence as a no-explanations-offered villain. "It was a class act." The taciturn Devgan began his career with early '90s actioners like Phool Aur Kaante and Dilwale, but towards the end of his first decade, he veered towards directors like Govind Nihalani (Takshak) and Prakash Jha (Dil Kya Kare, Gangaajal). Now slated to work on Jha's Rajniti, Aparna Sen's Gulel and Rituparno Ghosh's Raincoat, Devgan's made his enthusiasm for the offbeat clear. Like Devgan, Akshay Kumar too began his career with action films in the '90s and, for almost a decade, was the king of convention. Kumar may not have a Stanislavsky portrait tattooed on his forearm but his recent oeuvre bears testimony to his resolve to rewrite his story-in the Priyadarshan-directed Hera Pheri, he essayed the role of a jobless, down-on-his-luck kidnapper who neither romances any heroine nor romanticises his deep grey character. After playing the blackmailer in Ajnabee and a serio-comic don in Awaara Paagal Deewana, in Rajkumar Santoshi's Khakee he was an unscrupulous cop taken for a ride by a ruthless Mata Hari (Aishwarya Rai).In the climax, Devgan mows down Akshay in full view of an acquiescent Aishwarya. Though Kumar had some genuinely funny lines, he ran the risk of his character being labelled a sucker, or worse, a loser in an industry where the hero equals a winner. But Kumar did not think twice before placing his macho image in the line of fire. Once he relied on death-defying stunts for an adrenaline rush, now he seeks out unconventional roles for a high. Akshaye Khanna chooses to adopt a shrugged-shoulders, how-am-I-different attitude. However, he is among those actors unwilling to follow unwritten but deep-set rules. The twentysomething hero proudly sports a semi-tonsured look unlike other Bollywood heroes who go scrambling to the hair weaver at the first sign of a bald spot. Khanna's no slacker at picking up disparate roles either. After playing the sensitive painter in love with an older woman in DCH, he was seen as a money-grabbing weasel willing to sell his girlfriend in Humraaz. Suddenly, in a receptive-to-change industry, heroes can actually improve their standing by essaying unconventional roles. Khanna's DCH co-star Saif has made his mark with a keenly unconventional sense of humour which permeates his work, whether in a thriller like Ek Haseena Thi or a chiller like Darna Mana Hai. In films like Pyaar Ke Liye Kuchh Bhi Karega and Kal Ho Na Ho, his affable, slightly clueless characters upturned the conventional wisdom that heroes have to be perfect. Even a newcomer like John Abraham is going vroom with a view. He is all gung-ho about Yash Chopra production Dhoom in which Abhishek Bachchan is paired opposite Esha Deol, and Uday Chopra romances Raima Sen, but John's romantic interest is Hayabusa. "A Hayabusa," he explains, "is a 1,300 cc bike that can do 350 km an hour." When well-entrenched macho stars like Hrithik Roshan choose to play a special child in Koi Mil Gaya or when Sanjay Dutt nurses a desire to do something different with Munnabhai MBBS, you know the film industry is looking healthier. Especially since it seems to propel young 'uns like Abhishek Bachchan to give an unrestrained yet well-judged performance in Mani Ratnam's Yuva. In the film, Abhishek is a brutal ruffian with a primal edge, not above cuffing his wife but whose sense of betrayal and abandonment is also palpable. There's no pat salvation for his character at the end of the film, yet Abhishek doesn't flinch from showing his defeat. Now he is collaborating with another filmmaker known for breaking new ground, Ram Gopal Verma, in Naach. Says he, "I'd attribute this upbeat and exciting trend in filmmaking to the audience. Today, they're willing to accept unconventional films." And by accepting unconventional-even deviant-roles, a new breed of actors is redefining the rules and vocabulary of stardom, perhaps even the sacred paradigms of the Hindi film industry.



полная версия страницы